Sezon wystąpień po wakacjach rozpoczynam na konferencji Agile w Biznesie. W tej edycji zrobię combo – w trakcie dnia konferencyjnego opowiem syntezę czynników wpływających na sukcesy i porażki transformacji zwinnych, a następnego dnia w ramach warsztatów po konferencji zrobię całodniową sesję na temat przyrostowego rozwoju produktu. Zapraszam na oba wydarzenia, a poniżej parę słów więcej dlaczego warto wziąć w nich udział.
Konferencja „Agile w Biznesie” jest przeze mnie odwiedzana (i również wspierana udziałem jako prelegent albo prowadzący warsztat) już długo i regularnie. Ma swoją zdecydowaną niszę na polskim rynku konferencyjnym – wydarzenie jest świadomie dedykowane do grupy wyższej kadry zarządzającej, świata większych firm. Z tego powodu w programie przeważają historie z organizacji rzadziej kojarzonych ze zwinnością (ubezpieczenia, banki), prezenterzy często też nie są kojarzeni ze światem społeczności zwinnych czy pozostałych konferencji. Od czasu do czasu trafi się ze sceny wulgaryzm w stylu „zasoby” 😉 Ale pomimo tego wszystkiego – jest tu perspektywa osób, które mają ochotę zmieniać swoje organizacje i to często od samej góry szczebli zarządzania (czyli od siebie). Zarówno prezentacje jak i rozmowy kuluarowe bardzo fajnie poszerzają perspektywę – jesteśmy na konferencji o zwinności, ale nie jest tu ona celem sama w sobie, a firmy nadal mają zarabiać, ich klienci mają być zadowoleni itd. Raczej nie nauczymy się tu rysować króliczka na flipcharcie, ale za to możemy usłyszeć sporo inspirujących historii osób, które boleśnie borykają się z próbami uzwinnienia korporacji. Takiej perspektywy (poziom zarządczy, odpowiedzialność za wynik finansowy firmy, organizacji jako całości) bardzo często brakuje Scrum Masterom czy Agile Coachom skupionym na metodzie, aspektach miękkich, zespołowości. Polecam Agile w Biznesie nie tylko osobom zarządzającym zespołami, pionami czy całymi firmami (czyli tym, do których to wydarzenie jest zasadniczo skierowane), ale też każdemu agiliście, który czuje, że ma problem z dotarciem do wyższego szczebla zarządzania w swojej firmie. Być może na scenie i w kuluarach AWB spostrzeże coś, co warto przemycić do swojego otoczenia. Do tego piątku (8 września) dostępna jest promocyjna cena, którą dodatkowo można zbić korzystając z linka partnerskiego z agile247.
Organizatorka konferencji zaprosiła mnie też do poprowadzenia warsztatu, który jest rozszerzeniem konferencji (z promocyjną opłatą dla uczestników pierwszego dnia – 399zł netto, ale też z możliwością wykupienia wyłącznie warsztatów za 999zł netto). Postanowiłem rozbudować realizowany już wcześniej warsztat na Agile on the Boat, poza samymi ćwiczeniami które już mi się sprawdzają na warsztatach w mBanku (m.in. zwinne zamki, architekt i artysta oraz obrazkowy głuchy telefon) dołożę jeszcze elementy teoretyczne zaczerpnięte z Lean Product Development oraz fragmenty warsztatu celujące w wymianę praktyk w tym obszarze pomiędzy uczestnikami. Szerszy program warsztatu z przyrostowego rozwoju produktu dostępny na stronie konferencji.